tisdag 17 november 2009

som vanligt så va de ett tag sedan ja uppdaterade...


Har lyckats bli sjuk:S inte mkt men lite.. har ont i halsen och kroppen, känns som nästan som träningsvärk men har ju inte gjort nått speciellt så vet inte. Har även fortfarande ont i fingrarna och handlederna... fick ju de när jag jobbade i Mariefred, trodde då att de bara va för jag överansträngt mej, men nu har jag ju haft de lungt i två veckor och har fortfarande ont:S

tog mej upp ur sängen hyffsat tidigt idag å for bort till Linda och red Landiamo i regnet. Men gick inte vidare bra, han höll på å tjaffsa så med bettet hela tiden... måste verkligen ha stadig och still hand för att han inte ska hålla på att slänga med huvudet, men mot slutet så gick de hyffsat iaf. va två som varit och provridit förra veckan och ingen av dom kunde rida så kanske inte så konstigt att han var lite vimsig i början.

Va och red Ellen i går:D och hon var super duktig! eller duktigare har hon varit förut men med tanke på de jag hört hur hon har varit sedan hon flyttade så gick de bra:) Promenerade ner till ridskolan tillsammans med Jenny och Robzon och red i ridhuset eftersom de regna så. Hon vart lite vimsig när vi kom till ridskolan då hon såg alla hästar, men när jag satt mej upp blev hon lugn, lite för lugn, till och med SEG! märks att hon har fått göra lite som hon vill. Höll inte på att få henne att galoppera i början, hon fattade galopp snällt men hon la in travsteg lite nu och då och jag fick driva som en tok! Blev less tillslut och väckte upp henne med spöt så hon tog några skutt. Men sen så kunde hon minsan galoppera! Hon var bara lat helt enkelt, tyckte de vore konstigt om hon tappat så mkt så hon inte orkar galoppera.
Hem till stallet så red jag och Ellen gick först hela vägen:) hon e så duktig lill stjärnan!:)

ISöndags så hade jag jour i stallet. Lerigt å blött var de! men så mysigt att komma till stallet på morgonen! har faktiskt saknat de! Var lättsamt eftersom de var tävlung så dom flesta hästarna skulle stå inne. Va klar med fodring, utsläpp, mockning och sopat stallet kl 9!

Sedan kl 10 började hopptävlingen. skulle ha Ridit Novelle men han hade svullet öga så fick vila. Bytte till Knallen i stället å de gick ju kanon!:D Är supernöjd över rundan, höll dock på att ramla av efter hinder nr 10 då han tänkte vägra men på nått kostigt sätt kom vi över ändå och Vann klassen och blev Klubbmästare för ridskolehästar.

Inga kommentarer: