söndag 20 juni 2010

nu va de vist mer än två månader sen jag skrev något här så de e kanske dags igen. inte för att ja tror så många läser?



I morse bokstavligen flög ja upp ur sängen:P När veckarn ringde såg jag att Anders hade skickatt ett sms i natt om att även jag skulle med på tävling idag och att vi skulle åka 8.30! dvs att jag och marina hade 1,5h timme på oss att mocka 17boxar, släppa ut hästarna som skulle va hemma, packa lastbilen och göra 6 hästar tävlingsklara! Eftersom ja va så snabb upp ur sängen så hann jag ner till stallet innan 7 så fick lite längre tid på oss men vi hann ändå inte riktigt utan va inte redo att åka förän 8.45. Eftersom lastbilen bara rymmer 5 hästar fick jag köra hästbilen med den 6:e hästen, lite nervöv va ja eftersom ja aldrig kört den å desutom aldrig kört en häst. Men de gick gallant, vi kom fram till tävlingsplatsen å hästen verkade inte allt för åkrädd:P


Sedan när Anders ridit klart första hästen så tog jag med henne hem då jag ändå skulle hem och Lunchfodra och ta in hästarna där hemma å sedan var de bara å skynda sej tillbaka till tävlingen och fortsätta där.
Blev en rätt stressig dag men kul när de inte blir som de brukar, va inte hemma fören strax före 6 tror ja så då va de bara å forda å höa och sedan plocka ur lastbilen. dagen slutade inte förän strax före 8... så nu e ja rätt trött i kroppen.



dags att sova nu och ladda inför en ny jobbdag i morgon å förhoppningsvis en massa ridning:D eller räcker med 3-4 hästar, så jobbigt om de blir fler:P

Inga kommentarer: